Articles
Pencapaian Piagam Pelanggan
Pencapaian Piagam Pelanggan
PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN 2016
Bil |
JANJI |
JAN |
FEB |
MAC |
APR |
MEI |
JUN |
JUL |
OGOS |
SEPT |
OKT |
NOV |
DIS |
1. |
Kutipan sampah akan dilakukan setiap hari |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
90% |
100% |
100% |
|||
2. |
Keputusan mendiri bangunan/pecah sempadan dan ubah syarat dalam tempoh 108 hari |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
90% |
100% |
100% |
|||
3. |
Keputusan permohonan Sijil Kelayakan Duduk dalam tempoh 2 minggu |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
90% |
100% |
100% |
|||
4. |
Keputusan permohonan lesen premis perniagaan-perniagaan dan perusahaan dalam tempoh 4 minggu |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
90% |
100% |
|||
5. |
Pembayaran cukai taksiran, caruman membantu kadar dan tempat letak kereta dalam tempoh 5 minit |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
|||
6. |
Keputusan permohonan penyewaan peralatan Majlis Daerah Tanah Merah dalam tempoh 15 minit |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
|||
7. |
Memberi jawapan kepada aduan-aduan pelanggan dalam tempoh 5 hari bekerja hingga 30 hari bekerja bergantung kepada skala setiap kes |
100% |
100% |
100% |
100% |
95% |
95% |
100% |
100% |
100% |
|
||
8. |
Kami berjanji semua undang-undang yang terpakai di kawasan Majlis akan dikuatkuasakan dengan adil bertujuan memastikan pembangunan terancang, kebersihan dan keindahan dapat dikekalkan dengan sebaik mungkin |
90% |
90% |
90% |
90% |
90% |
90% |
90% |
90% |
90% |
|